Sverigeflyg ställer in samtliga avgångar till Egypten

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 19:53 CET

Sverigeflygs planerade avgångar till Hurghada ställs in på grund av rådande oroligheter i Egypten. Sverigeflyg hade tre inplanerade avgångar med Gotlandsflyg från Visby till Hurghada med totalt ca 300 resenärer.

Alla berörda kunder kontaktas under torsdagen för information om återbetalningrutiner. Samtidigt presenterar Gotlandsflyg Dubai som ett alternativt resmål till sina kunder.

För mer information kontakta:
Conny Bohlin, charterchef Sverigeflyg
Mail conny@sverigeflyg.se

alternativt

Gunnel Olsson, PR- och informationsansvarig Sverigeflyg
Mail gunnel@sverigeflyg.se

Sverigeflyg är samlingsnamnet för Sveriges snabbast växande flygbolag. Syftet är att med effektiv flygdrift skapa lägre priser på flyg till och från Stockholm. Utifrån Bromma trafikerar Sverigeflyg sex permanenta inrikeslinjer och charterflyg på säsongsbasis  från de lokala orterna. Bolaget består av Blekingeflyg, Flysmåland, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg och Sundsvallsflyg. Sedan starten 2001 har Sverigeflyg sänkt priserna på svenskt inrikesflyg samtidigt som resenärerna fått ett effektivare och miljövänligare inrikesflyg. Sverigeflygs bolag är miljöcertifierade enligt ISO 14001.