Ny VD i Braathens IT Solutions

Svein Therkelsen (51) har anställts som ny VD i Braathens IT Solutions från den 20 augusti.

Svein har lång erfarenhet från IT- och telekombranschen och kommer närmast från tjänsten som VD i mBricks, som bedriver utveckling av mobillösningar.

Svein Therkelsen tar över VD-posten efter Svein Björnstad. Björnstad, som är en av grundarna till Braathens IT Solutions, väljer av familjeskäl att flytta till Stavanger, där han kommer att arbeta med IT-utveckling inom oljeindustrin.

För att VD-bytet ska gå så smidigt som möjligt kommer Svein Björnstad att arbeta parallellt med Therkelsen under en kortare period.

• braathens it solutions

Om Braathens Aviation
Koncernen Braathens Aviation ägs av Braganza AS. Braganza är ett norskt investmentföretag till vilket Per G. Braathen och hans närmaste familj står som ägare.

Koncernen består av Malmö Aviation, Sverigeflyg, Braathens Technical, Braathens IT Solutions, Braathens Training, Braathens Leasing Ltd och Golden Air.

Braathens Aviation erbjuder ett brett spektra av tjänster relaterade till flygindustrin; från passagerartransport genom Malmö Aviation till utveckling av effektiva och avancerade IT-lösningar för flygbolag och flygplatser genom Braathens IT Solutions. Koncernen leds av Knut A Solberg, som har lång och bred erfarenhet av flygverksamhet.