Brämhults presenterar Årets Lemonad: Myntonad

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2014 09:49 CEST

På Brämhults har man pressat färsk frukt sedan slutet av 40-talet och presseriet experimenterar tid och otid ihop nya smakblandningar. Med våren och sommaren i antågande presenterar Brämhults presseri Årets Lemonad - törstsläckaren Myntonad- en lemonad smaksatt med mynta och lime.

– Vi har i år smaksatt vår klassiska lemonad med mynta och lime. Ofta när det gäller våra nya smakblandningar så är det vår nyfikenhet som leder oss fram till nya produkter. Vi gillar att blanda, testa och smaka oss fram. Idén till att göra en Myntonad hade vi funderat på ett tag men vi hade inte tekniken att pressa myntan.  Men när vi började göra våra grönsaksjuicer där en innehåller vetegräs så skaffade vi en skruvpress och insåg då att vi äntligen kunde börja pressa färsk mynta. berättar Stina, produktutvecklare på Brämhults.

Brämhults började producera juice av morötter redan 1947 och idag omfattar sortimentet, beroende på säsong, mellan 20 och 25 olika sorters nypressade juicer, smoothies och lemonader. Brämhults har länge haft klassisk lemonad gjord på nypressad citron i sitt sortiment och kommit med nya lemonader varje år.

- Myntonaden är efterlängtad, precis som våren och sommaren. Myntonaden känns som en självklar förstärkare i vårt sortiment. Den kan användas vid många tillfällen i sommar och är ett perfekt alkoholfritt alternativ. Myntonaden kommer förhoppningsvis att förhöja många stunder på såväl en picknic i det gröna som på sommarfestivaler. Ett tips är också att blanda Myntonaden med hårt vispade äggvitor och socker så har du en hemmagjord, läskande sorbet. säger Helen Mellde Helmfridsson, marknadschef på Brämhults.

Myntonaden kommer att finnas i butik from. V.19.

För mer information, kontakta Helen Mellde Helmfridsson, marknadschef på Brämhults:helen.melldehelmfridsson@bramhults.se, telefon 070-977 45 22.

Brämhults tillgodoser behovet av färska juicer, smoothies och fruktdrycker i Sverige och övriga Norden. Till Brämhult kommer 400 ton citrusfrukter och morötter i veckan, som pressas och levereras efter beställningar varje arbetsdag. Det finns inget lager med färdig juice; kunderna dricker en juice som är gjord så nära konsumtionstillfället som möjligt, om de inte pressar frukten själva hemma förstås.

Kommentarer (0)