Göteborgs-Posten väljer Brandwork

Press release   •   Nov 23, 2017 09:00 CET

Göteborgs-Posten har inlett ett samarbete med varumärkesbyrån Brandwork för att i en agil och resultatorienterad process utveckla GP:s varumärke.

Göteborgs-Posten har under det senaste året växlat upp med en ny ledning, mer än 20 nyrekryteringar till redaktionen och en tydlig ambition att satsa på lokal kvalitetsjournalistik. Bland de redaktionella satsningarna märks utökad ekonomibevakning med fokus på näringslivet i Göteborg och Västsverige.

– Nu har vi laddat upp med mycket ny kraft och det är viktigt för oss att rikta den åt samma håll för att bli ännu vassare och möta läsarnas förväntningar. För att hålla ett högt tempo framåt är det viktigt för oss att välja en partner med vana av snabbrörliga processer, säger Johanna Niklasson, marknadsdirektör på GP.

– I en bransch och en organisation som är i så kraftig förändring tror vi att det är avgörande att tänka lite mer som en start-up – enas om en riktning och sedan våga prova sig fram samtidigt som strategin tar form, säger Viktor Ehrenberg, Creative Director på Brandwork.

Viktor Ehrenberg
Creative Director, Brandwork
viktor.ehrenberg@brandwork.se

Johanna Niklasson
Marknadsdirektör GP
johanna.niklasson@stampen.com

About Brandwork

We develop brands that inspire and drive change. From our studio in Göteborg, Sweden, we work with clients around the corner and worldwide.

Brandwork was founded in 2005. We are strategists, designers, writers and project managers. Our clients are a mix of global leaders, small startups and change agents. Together with a great network of partners we deliver everything from overall strategy to the nuts and bolts of a communication campaign.

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.