Sveriges snabbast växande automotive-företag tar hjälp av Brandwork för att bygga ett starkt varumärke

CEVT är något så revolutionerande som ett svensk-kinesiskt bilutvecklingscentrum. Sedan starten för två år sedan har verksamheten på Lindholmen i Göteborg växt från 9 till över 1100 personer från femton olika länder. På kontoret i Kina finns ytterligare nästan 500 människor. Redan nu spelar CEVT en nyckelroll i utvecklingen av framtidens bilar, designade för nästa generation förare på världens största bilmarknader.

Vår största utmaning just nu är att dra till oss rätt personer från hela Europa, säger Stefan Lundin, Communication Manager på CEVT, och vi behöver utveckla vårt varumärke för att positionera oss som en nyckelspelare i bilindustrin – i Sverige och internationellt. Vi är i en stark tillväxtfas och behöver attrahera en mängd kompetenser framöver för att kunna leverera i den takt och med den kvalitet vi vill.

Vi ser väldigt mycket fram emot att arbeta med CEVT. De är inne på en väldigt spännande resa i högt tempo. Det är en ära att få vara med om den, avslutar Viktor Ehrenberg, Strategy & Creative Director på Brandwork.

Om CEVT AB

China-Euro Vehicle Technology, CEVT, är ett utvecklingscentrum för framtidens bilar inom Geelykoncernen. CEVTs verksamhet täcker vitala delar av personbilsutveckling – från gemensam arkitektur, till kraftöverföring och drivlinor, till chassi och fordonens visuella design. Den modulära strategin levererar konkurrenskraft på marknaden, både för premiummodeller, såväl som för behoven för nästa generations mellanklassbilar. För att säkerställa vår vision för utveckling behöver vi rätt bemanning och fokuserar starkt på rekrytering. CEVT sysselsätter för nuvarande runt 1500 personer med ambition att bli fler. Företaget är lokaliserat i Lindholmen Science Park i Göteborg och i Hangzhou, China.

www.cevt.se

Om Brandwork

Brandwork är en strategisk design- och kommunikationsbyrå. Från vår studio i Göteborg utvecklar och aktiverar vi varumärken och koncept som åstadkommer förändring för kunder över hela världen.

www.brandwork.se

För ytterligare information:

Stefan Lundin, Communication Manager, CEVT, stefan.lundin@cevt.se, 0721 84 35 98

Viktor Ehrenberg, Strategy & Creative Director, Brandwork, viktor@brandwork.se, 0707 99 86 99

• Media, Communication

• cevt ab
  • design
  • varumärke

Brandwork is a strategic design and communications agency, based in Göteborg, Sweden. We help customers worldwide to create and maintain brands that are relevant, engaging, up-to-date and profitable.