Brännland Cider Pernilla Perle i Systembolagets fasta sortiment

Från och med torsdag den 1:a mars tar Brännland Cider Pernilla Perle i Systembolagets fasta sortiment.

- Vi började producera Pernilla Perle för tre år sedan och intresset har stigit stadigt både i Sverige och utomlands. Att Pernilla Perle nu tar plats i det fasta sortimentet Systembolaget i konkurrens med de bäst säljande cider-produkterna i Sverige är fantastiskt och det som gör det här extra fint är att Pernilla Perle ursprungligen är en kärleksförklaring till min hustru Pernilla

Pernilla Perle startar i 10 Systembolags-butiker.

Om Pernilla Perle

Brännland Cider Pernilla Perle är en lätt pärlande halvtorr cider som passar bra som aperitif men också som fint ackompanjemang till asiatisk mat och klassisk husmanskost som fläskkarré och äppelkompott.

Press om Pernilla Perle

Livets Goda, 93 poäng, september 2017

”Lätt knäckiga toner och mogna äpplen men med ungdomlig lyster… publikt i Armanikostym. Torr, ren och fräsch med pigg frukt, stenig tanninstruktur och småkryddig med vindar från kanel."

5 av 5, Alf Tumble, Dagens Nyheter, februari 2018

"...halvtorr med lätt pärlande kolsyra. Äppelaromerna kantas av vanilj och kardemumma i publikvänlig stil. Gott utan mat men gör sig ännu bättre till ostar med sötsyrliga tillbehör."

Läs mer om Pernilla Perle på Brännland Ciders web.

Beställ Pernilla Perle till ditt Systembolag via Brännland Ciders webshop

Kolla om Pernilla Perle finns i någon av dina Systembolags-butiker här.

Brännland Cider produces cider using 100% Swedish apples for a national and international market. The company's first vintage, an ice cider produced in the Swedish county of Västerbotten, not far from the arctic circle, using Swedish apples in adherence to the denomination set in the  country of origin of ice cider, Canada, was released in 2012.

Distributors worldwide:

Sweden, Jakobsson och Söderström, http://www.js-vin.com/