Brath blir Google Premier Partner

Örnsköldsviksbaserade sökbyrån Brath utses till Premier Partner av Google. Ett fåtal av Googles många partners får använda sig av premier-logotypen. Det är hedrande och det visar att vårt kvalitetsarbete gett resultat, säger Magnus Bråth, grundare till byrån.

Någon enstaka procent av Googles många partners utses till Premier Partner, något som bland annat innebär ett närmare samarbete och enklare kontaktvägar. Örnsköldsviksbyrån Brath är senaste tillskottet i den begränsade skaran.

- Vi har alltid jobbat med kvalitet i allt vi gör, säger Magnus Bråth, grundare till Brath. Att vi får en sådan här utmärkelse från Google är ett tecken på att inte bara våra kunder uppskattar arbetet vi gör. Det är klart man är lite stolt.

Brath som hjälper kunder att synas i sökresultat startade 2012 i Örnsköldsvik och har sedan starten vuxit till att ha 22 anställda. Ett förstärkt samarbete med Google betyder mycket för företaget.

- Det innebär att vi får lite enklare kontaktvägar än alla andra, säger Bråth, det händer ibland att något strular och då är det så väldigt enkelt att bara lyfta luren och ringa. Sådana här stora onlineföretag kan det ibland vara krångligt för de flesta att ha att göra med. Det är inte alltid man kommer till rätt person.