"Därför flyttar vi tillbaka till Sverige" Magnus Bråth om etableringen i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 10:51 CEST

Magnus Bråth, känd sökmarknadsförare och IT-entreprenör väljer att flytta från Malta och till Örnsköldsvik. Det gör han dessutom för att sätta upp en nysatsande företag. Vad är det som får en IT-entreprenör att lämna Meddelhavet för att starta företag i Sverige när så många i samma sits flyttar åt andra hållet?

Magnus Bråth har ett antal startups bakom sig där det kanske mest framgånsrika är SEO-byrån Pineberry som är långt från det enda däremot. Efter att ha lämnat Pineberry har han investerat i både WordOn och den helt egna satsningen BRATH och en rad andra mindre investeringar. Efter ett antal år på Malta och i Costa Rica väljer han nu att återvända till Sverige och då till Norrländska Örnsköldsvik.

- Det är inte alls så konstigt, säger Bråth, Örnsköldsvik är perfekt för ett sådant här företag. Vi är ju inte beroende av att vara på någon särskild plats och eftersom vi räknar med att internutbilda i princip alla i personalen så kommer det fungera perfekt. Lokalerna är billigare, det finns gott om arbetskraft som dessutom är mycket trognare än personal i större städer. Det är helt enkelt ett guldläge.

Vad BRATH ska göra är fortfarande okänt i ganska stor utsträckning. Det Magnus Bråth berättat är att de ska bli ledande i Sverige på "Webbportaler" vilket får anses som ett ganska luddigt uttryck. Att det kommer finnas sökmotoroptimering med i mixen är däremot ganska säkert, Bråth är mycket välkänd i SEO-kretsar.

Brath AB är ett nytt, ungt svenskt företag med målsättningen att bli ledande i Sverige på portaler och guider på nätet. För mer information kontakta Magnus Bråth (presskontakt) på mail.

Kommentarer (0)