Braun lanserar unik stavmixer med grönsakssvarv

Med den nya stavmixern Braun MQ 5 Vario Fit tillkommer ett grönsakssvarvs-tillbehör, spiralizer, som gör det möjligt att tillverka grönsaksnudlar hemma. Samtidigt är detta en suverän stavmixer på 750 watt som mixar soppor och smoothies i ett nafs. Braun MQ 5 Vario Fit gör det enkelt att äta nyttigt vid varje måltid.

Allt fler väljer att anamma en hälsosam livsstil och äta nyttigare och bättre mat. Detta har medfört att grönsaker, som är rika på näringsämnen och antioxidanter, hamnat i fokus för matlagning. Trenden med grönsaksnudlar, som kan ersätta tex pasta eller fungera som ett roligt inslag i sallader, har också blivit väldigt populärt den senaste tiden.

Med detta som bakgrund har därför Braun tagit fram en stark stavmixer med ett innovativt tillbehör – spiralizern. Med Spiralizern medföljer 3 olika bladfunktioner som gör det enkelt att fixa olika sorters grönsaksnudlar, från tunn linguine och tagiatelle till pappardelle. Spiralizern fungerar lika bra på zucchini som sötpotatis, morötter och olika sorters betor.

-Detta är ett fantastiskt allt-i-ett verktyg för den som vill äta nyttig och fantasifull mat utan att komplicera tillagningen. Varför inte byta ut pasta mot zucchininudlar? Eller ge salladen ett färgglatt ansiktslyft genom att göra grönsaksnudlar av alla möjliga grönsaker, säger Ulrika Ekelund som är marknadschef på De’Longhi Skandinavien.

• Designad så att det inte ska skvätta och stänka när man mixar.
  • Enkelt och snabbt att byta mellan tillbehören genom att hålla inne två knappar och vrida.
  • Ett extra knivblad i mixerskaftet gör att den snabbt bearbetar stora mängder med liten ansträngning.
  • 21 olika hastigheter.
  • 750 W motor.
  • Spiralizer-tillbehör för att göra grönsaksnudlar i 3 olika varianter.
  • Medföljande bägare på 1,25 l att blanda soppor, drinkar och smoothies i. Går att använda som hackare för större kvantiteter eller att krossa is i.
  • 600 ml medföljande bägare att mixa med stavmixern direkt i.

Morotsnudlar med ramslökspesto

2 personer

Ingredienser

20 g pinjenötter

100 g ramslök

30 g parmesan

6 matskedar olivolja

10 morötter

Salt och peppar

Några små tomater

Gör så här

1. Rosta pinjenötterna i en torr panna, låt sedan svalna.

2. Skölj av ramslöken, torka och finhacka. Hacka pinjenötterna grovt och riv parmesanen fint.

3. Mixa alla ingredienser med olivolja, salt och peppar genom att använda Braun Multiquick 5V Fits stavmixer.

4. Fäst spiralizer-tillbehöret på Braun Multiquick 5V handtag och gör linguine av morötterna.

5. Koka morotslinguinen i saltat vatten i ca 2-3 minuter.

6. Blanda i ramslökspeston med morotslinguinen och lägg upp på en tallrik. Addera några halverade småtomater.

Stavmixern Multiquick 5 Variofit finns att köpa hos trettio.se och WhiteAway och kostar från ca 1 599 SEK.

För ytterligare information kontakta:

Margita Westéus, Produktchef på De’Longhi Scandinavia, margita.westeus@delonghigroup.com

Ulrika Ekelund, Marknadschef på De’Longhi Scandinavia, påulrika.ekelund@delonghigroup.com.

Braun producerar elektriska köksprodukter och strykjärn av högsta kvalitet. Sedan starten i Tyskland 1921 har Brauns produkter varit kända för sin hållbarhet, långa livslängd och innovativa funktion. Med sin moderna design och ständiga strävan att utveckla produkter som effektiviserar hushållsarbetet ligger Braun i framkant för utvecklingen av hushållselektronik. Braun är en del av DeLonghi Group. Besök oss på www.braunhousehold.se