Bredband2 vann upphandling till c:a 4000 studenter vid Uppsala universitet

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2015 07:30 CEST

Bredband2 har vunnit en upphandling av bredband till Uppsala universitets studenter via en sammanslutning av nationerna och stiftelserna. Avtalet löper över 5 år och gäller c:a 4 000 lägenheter. Beräknat ordervärde är c:a 10Mkr.

"Det känns fantastiskt kul att vi får möjlighet att leverera till studenterna i Uppsala. Nu levererar vi bredbandstjänster till de två äldsta och mest meriterade universiteten i Sverige eftersom vi sedan tidigare har avtal om leverans till c:a 10 000 studenter vid Lunds universitet. Eftersom jag själv varit mycket aktiv inom studentvärlden tidigare i Lund och även spenderat mycket tid i Uppsala på olika aktiviteter så värmer detta extra i hjärtat”, säger Daniel Krook, VD Bredband2.

”Bredband2 har god erfarenhet av att leverera stora bredbandsinstallationer, vilket inte minst deras referenser visar. Vi ser även en hög kvalitet på tjänsten, hög driftssäkerhet, bra öppettider för support och snabba hanteringstider som viktiga faktorer och de är vana vid studenter med hög omsättning på lägenheter”, säger Rolf Kroon, representant för nationerna och stiftelserna.

För ytterligare information: Daniel Krook, Verkställande Direktör, Bredband2 i Skandinavien AB (publ), +46 (0) 70 699 56 60

Bredband2 är Sveriges tredje största leverantör av bredband via fiber till över 140 000 privat- och företagskunder. Våra kunder erbjuds tjänster som Internet, telefoni, TV, datacenter och mobilt bredband. Vår snabbhet och goda lyssnarförmåga leder till kundnära relationer där rätt anpassade kommunikationslösningar ger en tryggare vardag.