Delårsrapport januari - mars 2011

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2011 09:16 CEST

Bredband2 redovisar en nettoomsättning på 48 miljoner kronor för första kvartalet 2011. Rörelseresultatet blev en vinst med 1,4 miljoner kronor.

Första kvartalet i sammandrag

Nettoomsättningen uppgick till 48,0 (45,0) Mkr
Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till 1,4 (1,1) Mkr
Resultatet efter skatt uppgick till 0,5 (0,6) Mkr
Resultatet per aktie var 0,00 (0,00) kr

Belopp inom parentes avser, om inte annat anges, motsvarande värden föregående år.

Viktiga händelser under perioden

-
Bredband2 har tillsammans med Danske Bank ingått ett avtal kring finansiering av rörelsen och har en gemensam ambition att utvärdera intressanta förvärv framöver.

-         Bredband2 och Labs2 har förlikts. Alla tvister mellan bolagen och koncernbolagen har gjorts upp i ett slag och betalningen genomfördes under perioden.

För ytterligare information: Daniel Krook, Verkställande Direktör, Bredband2 i Skandinavien AB (publ), +46 (0) 70 699 56 60

Bredband2 är en nationell leverantör av användarvänliga och snabba bredbandstjänster i fiberbaserade nät från Malmö i söder till Kiruna i norr. Kunderna erbjuds tjänster som kraftfull uppkoppling till Internet (1 Gbit/s), IP-telefoni, TV, lagring med backup, säkerhetslösningar och avancerade företagstjänster. Bolaget är en av Sveriges största leverantörer av fiberaccesser med över 90 000 bredbandskunder.

Bredband2 i Skandinavien AB (publ) grundades 1989 och har cirka femtusen aktieägare med notering på Nasdaq OMX Stockholm, First North.
Certified adviser är Remium.