Bredbandsbolaget erbjuder tv-tittarna en mer flexibel upplevelse

Bredbandbolaget frågade och tv-tittarna svarade: större valfrihet, fler tillvalskanaler och mer HD-innehåll. Dessutom gärna utökade möjligheter till stöd i köpbeslutet. Idag lanserar Bredbandsbolaget en ny tv-portfölj som tillgodoser kundernas efterfrågan på flexibilitet, och börjar dessutom sälja Bredbandsbolagets tv-tjänster i butik.

Bredbandsbolaget, Sveriges ledande alternativa bredbandsleverantör, genomför en omfattande tv-satsning. Parallellt med den pågående integrationen av en helt ny digitaltv-plattform gör man det nu enklare för kunderna att välja tv-paketering och att anpassa den efter egna behov.

–  Tv-upplevelsen blir allt mer personlig och kunderna förväntar sig allt större överskådlighet, enkelhet och möjlighet att själva påverka  sitt tv-tittande. Jag är otroligt stolt över att släppa marknadens tydligaste och mest kundvänliga tv-portfölj, säger Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget.

Bredbandsbolaget erbjuder nya, överskådliga och flexibla kanalpaket, vi erbjuder mer HD-innehåll och fler tillvalskanaler, och min personliga favorit: marknadens vassaste och mest prisvärda flexpaket, ett brett grundutbud med åtta favoritkanaler som kan varieras varje månad efter eget tycke, säger Mikael Färjsjö, tv-chef på Bredbandsbolaget.

I ytterligare ett steg mot ökad överskådlighet och kundvändlighet görs Bredbandsbolagets tv-erbjudande nu också tillgängligt i Elgigantens butiker.

–  Vi vill vara där våra kunder är. Ju mer avancerade och integrerade tv-tjänsterna blir, desto större blir kundernas behov att enkelt kunna jämföra olika erbjudanden och få stöd av kunniga säljare i köpbeslutet. Därför är det helt logiskt för Bredbandsbolaget att nu börja sälja sina tv-tjänster i butik, säger Jesper Hedblom.

–  Vi har valt Elgiganten eftersom de har ett spännande butikskoncept, växer snabbt, är premiumförsäljare av flera riktigt starka tv-varumärken och kan erbjuda det initierade stöd och den höga servicenivå våra kunder efterfrågar.

Bredbandsbolagets tv-erbjudande finns till försäljning i 74 Elgiganten-butiker över hela landet.

• bredband
  • tv