Bredbandsbolaget och Canal Digital lanserar tre extra Eurosport-kanaler till OS

De 800 000 hushåll som är kunder hos Canal Digital och Bredbandsbolaget kan glädja sig över att få tillgång till fler OS-sändningar. De två Telenorägda tv-operatörerna kommer under hela OS att sända tre extra kanaler från Eurosport som tillsammans täcker 90 procent av allt från OS.

Utöver sändningarna från Kanal 5, Kanal 9 och de ordinarie Eurosport-kanalerna 1 och 2, kommer Bredbandsbolagets och Canal Digitals kunder att kunna se Eurosport 3, Eurosport 4 och Eurosport 5 med reklamfria, internationella sändningar från alla sporter, dygnet runt. Tillsammans täcker dessa kanaler 90 procent av allt från OS.

Bredbandsbolagets kunder får tillgång till de tre nya kanalerna via tjänsten Bredbandsbolaget Stream som möjliggör att man kan ta del av innehållet var man än befinner sig oavsett enhet.

­– Vi är glada över att med dessa tre kanaler kunna erbjuda våra kunder ett omfattande innehåll från OS-sändningarna dygnet runt. Jag är säker på att våra kunder kommer uppskatta möjligheten att strömma OS var de än befinner sig genom Bredbandsbolaget Stream, säger Jakob Bökman, utvecklingschef för TV på Bredbandsbolaget.

Hos Canal Digital kan alla kunder med Familjepaketet se de extra Eurosport-kanalerna både linjärt via TV:n och via Canal Digitals playtjänst på PC, mobil, surfplatta och Apple TV.

– Oavsett nivå av sportintresse så brukar OS vara intressant för de flesta och vi är väldigt glada över att kunna maxa OS-upplevelsen för våra kunder genom tre extra tv-kanaler, säger Maria Sörnell, marknadschef Canal Digital.

Såhär sänds OS:

Kanal 5
Huvudkanal med de stora evenemangen och svenska medaljchanserna, sänder dygnet runt under hela OS.

Kanal 9
Kompletterar Kanal 5 med livesändningar under hela OS.

Eurosport 1
Kommer under OS att användas som en renodlad hockeykanal. Sänder alla matcher från hockeyturneringen.

Eurosport 2
Bred kanal med sändningar från OS ur ett internationellt perspektiv.

Eurosport 3
(Exklusivt för kunder hos Canal Digital och Bredbandsbolaget) Sänder alla sporter, internationellt perspektiv, dygnet runt utan reklam.

Eurosport 4

Eurosport 5

• bredband
  • fiber