Ownit och Bredbandsbolaget toppar SKI-undersökning

Tidigare idag presenterades den årliga undersökningen Svenskt Kvalitetsindex för bredbandsleverantörer som mäter konsumenters nöjdhet. Telenors varumärken Ownit och Bredbandsbolaget placerar sig som nummer ett respektive nummer två i undersökningen. Både Ownit och Bredbandsbolaget ökar från föregående år medan konsumenternas nöjdhet minskar i branschen som helhet.

När Svenskt Kvalitetsindex, SKI, presenterar sin ranking över svenska bredbandsleverantörer baserat på konsumenternas nöjdhet hamnar Ownit och Bredbandsbolaget i topp. Båda varumärkena ökar jämfört med föregående år och Ownit är det bolag som ökar mest i undersökningen. Samtidigt minskar konsumenternas nöjdhet i branschen överlag.

– Vi har lagt stor energi på att uppgradera och förbättra kvaliteten i våra nät och dessutom lanserat snabbare trådlösa routrar, något våra kunder uppskattar. Vi ska heller inte glömma att vi har genomfört en mycket stor flytt av Tele2:s fasta kunder till Bredbandsbolaget. Det är därför extra roligt att årets SKI-undersökning visar att kunder upplever att de fått bra hjälp, säger Jonas Jegerborn, chef för bredband och TV på Telenor Sverige.

Trots ett gott resultat anser Jonas Jegerborn inte att det finns anledning att slå sig till ro.

– Vi fortsätter vårt arbete med att göra våra kunder ännu nöjdare. Våra satsningar och stora kvalitetsuppgraderingar av våra nät fortsätter för att öka stabiliteten och förbättra kundupplevelsen ytterligare, säger Jonas Jegerborn.

• svenskt kvalitetsindex
  • ski
  • kundnöjdhet

Journalister når presstjänsten på 08-41 01 00 40 och press@bredband.com