Flera företag i Brewhouse Inkubator prisade och rosade

Så här under årets mörkaste period är vi på Brewhouse stolta som få över att få gratulera våra entreprenörer när deras affärsidéer växer och börjar lysa både nationellt och globalt. Här är glädjande nyheter från sex framgångsrika företag med framtiden för sig!

Musikalartisten Evelyn Jons tilldelas för sitt breda, mångsidiga och passionerat nyfikna skapande stipendium för 2013 från Sten A Olssons Stiftelse för Forskning och Kultur.

Evelyn Jons är utbildad vid Balettakademien i Göteborg och Teater- och operahögskolan vid Göteborgs universitet. Hennes starka sceniska utstrålning och vokala såväl som musikaliska kontroll har gjort det möjligt för henne att arbeta inom ett brett fält och med fokus på olika publikgrupper. Egenskaper som gjort henne till en av de mest eftertraktade musikalartisterna i Norden i dag med roller i Cats, Chess, Les Miserables, West Side Story, Tolvskillingsoperan, Chicago och Guys and Dolls.

Vinnarna i Brewhouse affärsidétävling My Mission, Scenkonstguiden, får verksamhetsstöd från Allmänna Arvsfonden. Detta innebär att de kan arbeta aktivt med att fortsätta att utveckla sin portal för scenkonst i Västra Götalandsregionen.

Studentkonst, ännu en My Mission-vinnare, har nominerats till regionfinalen i Venture Cup Väst.

Studentkonst är en marknadsplats på internet för konst från studenter vid konsthögskolor. Målet är att få oetablerade talanger att nå ut med sin konst så de kan livnära sig på sin passion, samtidigt som unik och personlig konst görs tillgänglig för fler konstintresserade i Sverige.

A&Extent arkitektur & design har blivit antagna till programmet Steps to Export som arrangeras av Business Sweden.

Programmet startar i mars och pågår i sex månader och syftar till att utveckla affärsplanen för export mot en viss region, i detta fall Thailand. 2015 är målet att etablera verksamhet i Thailand. Tanken är att först bygga verksamheten i Sverige för att ha resurser för att sedan starta i Thailand i samarbete med en tredje part.
A&Extent erbjuder konsulttjänster inom arkitektur och grafisk design och skräddarsyr innovativa lösningar för kunden, främst inom hållbar design.

Brewhouse inkubatorföretag Shape Companion och Mitra Hoop kommer dessutom att medverka i två olika tv-program som sänds i vår. Det är mycket hysch-hysch kring detta än så länge, men vad vi hört så är det väldigt spännande saker som kommer att visas.

Vi på Brewhouse utbrister i ett mäktigt GRATTIS och ser med intresse fram emot att följa våra vänners vidare öden!

Många fler livskraftiga idéer tar redan form inom ramen för Brewhouse inkubator, och om du själv eller någon du känner vill få ett projekt att utvecklas och växa så går ansökningstiden för nästa termin ut den 8 december – läs mer och skicka in ansökan här!