Grammisvinnande juryordförande i My Mission

Pressmeddelande   •  Mar 01, 2013 12:05 CET

För sjunde året i rad arrangerar Brewhouse en av Sveriges största affärsidétävlingar där innovation och skaparförmåga står i fokus. My Mission är en idétävling där kreativiteten flödar och där idéerna ska vara realiserbara. Alla idéer ska rymmas inom KKN, samlingsbegreppet för branscher med stark koppling till konstnärligt skapande.

Juryn består av personer från både näringsliv och olika kulturområden och leds i år av Kalle Gustafsson Jerneholm, basist och låtskrivare i det flerfaldigt Grammisbelönade bandet The Soundtrack of Our Lives. Kalle äger och driver även framgångsrika Svenska Grammofonstudion i Göteborg, där artister som Alphaville, Robyn, Håkan Hellström, The Hives, Mando Diao, The Sounds och Timbuktu spelat in.

- Min erfarenhet är att man ska tänka långsiktigt. Hitta vad du brinner för och satsa 100%. Jobbar man hårt så ger det resultat till slut. Och kulturverksamhet går inte att mäta i pengar, tänk på att Mozart och Wagner var jagade av fordringsägare när de skapade sina mästerverk, säger Kalle Gustafsson Jerneholm.

Sedan My Mission startades 2007 har drygt 2000 idéer lämnats in och det har skapats mer än 100 nya företag med direkt koppling till tävlingsidéerna.

My Missions tävlingskategorier är
Bästa affärsidé
Årets nytänk

Årets gröna idé
Årets bubblare

Tävlingsperioden är 1 mars - 7 april och vinnarna koras vid prisutdelningen som äger rum den 28 maj. Läs mer om tävlingen och anmäl ditt bidrag på www.brewhouse.se/mymission

Mer info:
Projektkoordinator
Linda Stenmark
linda@brewhouse.se
www.facebook.com/mymissiongoteborg

Kulturella och Kreativa Näringar består av följande områden:
ARKITEKTUR, DESIGN, FILM/FOTO, KONST, LITTERATUR, MEDIA, MODE, MUSIK, MÅLTID, SCENKONST, SPEL, TURISM/BESÖKSNÄRING, UPPLEVELSEBASERAT LÄRANDE

Brewhouse är källan inom kreativa näringar med fokus på musik. Här får tankar, idéer och människor möjlighet att växa till något större. Från början var Brewhouse en vattenfabrik. Nu är vi ett pulserande flöde med strömningar som söker sig vidare i kulturella avtryck.

Kommentarer (0)