Bluebeams vd – ny marknadschef på Briab

Briab satsar framåt och rekryterar Bluebeams tidigare vd Björn Wulff som bolagets marknadschef.

– Med fokus på affärsutveckling och marknadsföring blir Björn en naturlig förstärkning i bolaget, säger Briabs vd Fredrik Hiort.

Björn Wulff kommer närmast från mjukvarubranschen, där han suttit som vd för Bluebeam AB och Europachef för kanal- och återförsäljarverksamheten.

Med Björn som marknadschef kommer vi att göra våra kunders vardag ännu enklare och lönsammare. Affärsnytta, lyhördhet och hållbar tillväxt är ledord som verksamheten kommer att utgå ifrån. Marknadsarbetet kommer att vara en betydelsefull hörnsten i Briabs utveckling och profilering de kommande åren.

– Det är en mycket spännande utmaning i ett företag som vill framåt, menar Björn Wulff som ser fram emot att inom en snar framtid presentera utökade affärsmöjligheter genom ett flertal smarta konsulttjänster.

• Förvärv, fusioner

Briab erbjuder konsulttjänster i form av expertkompetens inom brandskyddsteknisk projektering, riskhantering, brandfarlig vara och systematiskt brandskyddsarbete. Företaget arbetar vidsträckt med utformning av brandsäkra byggnadskonstruktioner och riskhänsyn i verksamheter eller samhällsplanering.