Inbjudan till seminariet Utrymning uppåt

Hur påverkas människor vid förflyttningen uppåt och hur kommer gånghastigheterna påverkas av att gå i långa trappor? Klarar alla människor av att utrymma hur långa sträckor som helst uppåt? Om inte, var går då gränsen?

För att öka kunskapen kring dessa frågor har ett stort forskningsprojekt pågått under två år vid avdelningen brandteknik vid Lunds Tekniska Högskola (LTH) där Briab är en av aktörerna i projektet tillsammans med brandteknik och ergonomi och aerosolteknologi vid LTH och DeBrand. Projektet heter Utrymning i långa trappor uppåt: Utmattning, gånghastighet och beteende och syftar till att kartlägga och mäta fysisk ansträngning, utmattning och beteendeförändringar då personer behöver utrymma via långa trappor uppför. Projektet är samfinansierat av Trafikverket, Brandforsk, Briab och DeBrand.

Behåll lugnet och anmäl dig idag.
Välkommen att anmäla dig till slutseminariet om forskningsprojektet utrymning i långa trappor uppåt: Utmattning, gånghastighet och beteende. Den 13 oktober har du möjlighet att få en exklusiv presentation av resultaten från forskningsprojektet. Seminariet är kostnadsfritt och hålls i Briabs lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm.

Anmäl dig här.

Briab erbjuder konsulttjänster i form av expertkompetens inom brandskyddsteknisk projektering, riskhantering, brandfarlig vara och systematiskt brandskyddsarbete. Företaget arbetar vidsträckt med utformning av brandsäkra byggnadskonstruktioner och riskhänsyn i verksamheter eller samhällsplanering.