Boomerang fördjupar sitt samarbete med Initiativet Hållbara Hav

Boomerang gick in som partner i Initiativet Hållbara Hav 2012. Genom konceptet ”En Krona Mer” i butikerna medverkar även kunderna i Boomerangs engagemang. En Krona Mer innebär att priserna avrundas en krona uppåt och pengarna går oavkortat till projekt som förbättrar villkoren för miljö, människor eller vår omvärld.

Inför sommaren 2013 fördjupar Boomerang sitt engagemang i Initiativet ytterligare. Ett samarbete som förhoppningsvis kommer att synas i de hamnar som Initiativet Hållbara Hav gästar tillsammans med briggen Tre Kronor af Stockholm.

Om Boomerang

Boomerang är ett svenskt varumärke grundat 1976 och finns idag med egna butiker och hos återförsäljare i sju länder.

Ända sedan starten har skärgården, havet, naturen och det eviga kretsloppet varit en viktig inspirationskälla för varumärket. Man satsar på hållbar konsumtion genom kvalitet före kvantitet och en tidlös design som gör att plaggen är aktuella över tid.

Företagets filosofi runt hållbarhet bevisas genom konceptet Boomerangeffekten där gamla plagg och resttyger tas tillvara för att återvinnas, återanvändas eller uppvinnas.