Briggen Tre Kronor af Stockholm till Oskarshamn

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 00:05 CEST

Torsdag den 12 juli kl 12 gör briggen Tre Kronor af Stockholm åter ett besök i Oskarshamn. Under eftermiddagen från kl 15-17 är det öppet skepp och alla är välkomna ombord för att titta närmare på fartyget.

Tre Kronor af Stockholm kommer närmast från Visby där hon medverkat i en rad olika miljöseminarier. Visby var också startpunkten för utställningen "Östersjön - vem bryr sig..." från Initiativet Hållbara Hav som kommer att följa Tre Kronor till ett antal olika hamnar under sommaren.

Stoppet i Oskarshamn blir bara en dag denna gång och redan på fredagen går färden vidare till Kalmar där utställningen kommer att visas. Seglingen dit är öppen för alla som är vill känna på sjölivet under en dag och mer information finns på www.briggentrekronor.se.

Briggen Tre Kronor AB verkar som en ambassadör för Östersjöregionen, med fokus på hållbarhetsfrågor. Genom Initiativet Hållbara Hav arbetar vi för att främja Östersjöns miljö och utveckla unga människors samverkan och ledarskap i östersjöregionen.

Hållbara Hav är ett initiativ som med ett tvärvetenskapligt synsätt och ur ett brett perspektiv, vill belysa Östersjöns miljö och möjligheter. Initiativet vill också peka på de insatser som initierats och som pågår, och de positiva resultat som åstadkommits. Avsikten är att föra samman de av samhällets aktörer som verkar för Östersjöns bästa. Initiativet Hållbara Hav kan i detta avseende göra skillnad och leda till konkreta insatser för Östersjöns framtid.

Kommentarer (0)