Ny VD i Briggen Tre Kronor AB

VD Göran Lindstedt övergår från 1 februari till den nybildade Stiftelsen Hållbara Hav. Göran skall bygga upp en ny verksamhet och bl.a. utveckla Hållbara Hav-konceptet internationellt.

”- Stort tack för drygt 6 härliga år på Briggen Tre Kronor, stundtals en guppig färd men att få vara med och utveckla verksamheten och sätta in fartyget i ett vidare sammanhang har varit jättekul. Kombinationen av ungdomar, vårt fartyg och satsningen på framtiden och ett hållbart hav är oslagbar, förhoppningsvis får vi se Tre Kronor af Stockholm segla för Östersjön i många, många år till” – säger Göran Lindstedt.

Samtidigt går Anders Mannesten in som tillförordnad VD för Briggen Tre Kronor AB. Anders har sedan 2011 arbetat som marknadschef i bolaget.

Stiftelsen och bolaget har som mål att tillsammans öka trycket på östersjöfrågorna både nationellt och internationellt.

För ytterligare information kontakta:

Henrik Baltscheffsky, styrelseordförande.
henrik@broadadvisors.se

Thomas Flinck
thomas.flinck@briggentrekronor.se

Styrelsen BTK

• vd
  • initiativet hållbara hav
  • anders mannesten
  • göran lindstedt

Initiativet Hållbara Hav samlar intressenter från forskarvärlden, näringslivet, det offentliga och miljöorganisationer som verkar för Östersjöns bästa och för en hållbar utveckling i Östersjöregionen. Hållbara Hav är ett initiativ som med ett tvärvetenskapligt synsätt och ur ett brett perspektiv belyser Östersjöns miljö och möjligheter. Initiativet vill också peka på de insatser som initierats och som pågår, och de positiva resultat som åstadkommits vilket leder till konkreta insatser för Östersjöns framtid.

I ett konsumentperspektiv är vår ambition att förmedla kunskap och hållbara alternativ. Som verktyg används en digital och en mobil miljöutställning om miljögifter i vår vardag (kemikalier, läkemedel och plast), fartyget Tre Kronor af Stockholm och konferenslokalen Kolskjulet på Kastellholmen.

Initiativet Hållbara Hav hittar du i Almedalen, i olika hamnar längs våra kuster och övriga Östersjön samt på vårt årliga seminarium i slutet av sommaren på Kastellholmen.  Se www.hallbarahav.nu