Ny distributör av motorer och reservdelar i Sverige

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 09:36 CEST

Grene Sverige AB har utsetts till auktoriserad distributör av motortillverkaren  Briggs & Strattons motorer och reservdelar i Sverige. Samarbetet startade den 1 juli 2013 och det nya avtalet innebär att Briggs & Stratton numera har två distributörer på den svenska marknaden. Sedan tidigare är AB Agergårds  Maskiner distributör för Briggs & Stratton.

– Vi är nöjda över avtalet med Grene Sverige AB och är övertygade om att deras goda renommé som en pålitlig aktör med väldigt brett sortiment av reservdelar för lantbruk och trädgård kommer att bidra till en fortsatt positiv utveckling för Briggs & Stratton i Sverige, säger Magnus Persson, Operations & Sales Manager Scandinavia Briggs & Stratton.

Grene Sverige AB kommer att tillhandahålla produkter till auktoriserade Briggs & Stratton-återförsäljare.

Om Grene
Grene Sverige AB ingår i Grene-koncernen som är en internationell koncern som arbetar inom tre affärsområden – agro, hydraulik och industri och är representerade med bolag i en lång rad europeiska länder. Mer information finns på www.grene.com/grene_se.htm

För frågor kontakta:
Magnus Persson
Operations & Sales Manager Scandinavia
Tel: 070 554 34 50
persson.magnus@basco.com

Briggs & Stratton är världens största tillverkare av luftkylda bensinmotorer för utomhusmaskiner. Huvudkontoret ligger i Milwaukee, USA. Företaget designar, tillverkar, marknadsför, och tillhandahåller service för dessa produkter åt tillverkare (OEMs) världen över. Mer information finns på www5.briggsandstratton.com/eu/se

Kommentarer (0)