Bright i Almedalen 2017

Nyhet   •   Jun 13, 2017 14:58 CEST

Bright i Almedalen 2017

Bright bjuder tillsammans med DoubleCheck, SVN, Poolia, Inköpsrådet och Mercedes-Benz in till intressanta seminarium om bl a. hållbarhet och kundservice.
Den 5:e juli är det Brights dag fullspäckad med intressanta seminarier kring fackförbund, äldreomsorg och hur man förbättrar medborgardialogen.

Hela agendan hittar du på http://80miljarder.nu/

Brights agenda:

Tisdag 4/7

• 80-miljardersmingel!
    Bright bjuder tillsammans med DoubleCheck, Poolia, SVN och Mercedes-Benz in till 80-miljardersmingel med spännande intervjuer under kvällen. Vi bjuder på drinkbiljetter till öl/vin/alkoholfritt. Föranmälan sker till hej@bright.se med namn, titel och företag.
    Var: Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6
    När: 4/7 kl. 16.30-19:00

Onsdag 5/7

• Hur blir medborgardialogen en naturlig och effektiv del av kommunikationsstrategi?
    Hur skapar kommunen delaktighet genom att lyssna på medborgarna? Och hur får kommunens övergripande mål, strategier och värderingar?
    Ett seminarium med Roger Höglund (kommundirektör Huddinge kommun), Monica Skagne (kommundirektör Växjö kommun) och Helena Frennmark (kundansvarig Bright Relation)
    - Vi diskuterar vikten av att driva utvecklingsarbete utifrån medborgarnas perspektiv.
    - Hur skapar man en levande verksamhet där medborgarna är en naturlig del av utvecklingsarbetet?
    - Olika medborgare har olika behov, hur hanterar vi den föränderliga värld som medborgaren
    - Varför är detta viktigt och hur hittar vi ett effektivt arbetssätt i hela organisationen
    Moderator: Fredrik Tamm, DoubleCheck
    När: 5/7 kl. 09:30-11:00
  • Hur arbetar fackförbunden med att utveckla verksamheten utifrån medlemmarnas intressen och förväntningar? Hur bygger förbunden upp medlemmarnas förtroende genom delaktighet och genom att lyssna på sina medlemmar? Vad innebär det i praktiken att finnas till för medlemmarna?
    - Vi diskuterar vikten av att arbeta med medlemmarnas förväntningar på förbundet.
    - Hur kan förbunden öka medlemmarnas förtroende?
    - Vad krävs av organisationen för att lyckas med detta?
    - Hur tar vi till vara på medlemmarnas åsikter på ett effektivt sätt och säkerställer att vi arbetar för våra medlemmar även i praktiken?
    Moderator: Fredrik Tamm, DoubleCheck
    När: 5/7 kl. 11:30-12:30
  • 1440-graders mätning för hållbar äldreomsorg
    Ett seminarium med Temabo och Bright Relation
    Anders Broberg VD på Temabo beskriver hur en hållbar äldreomsorg kan uppnås med hjälp av realtidsmätningar av nöjdhet, trygghet, delaktighet och inflytande i dialog med beställare, anhöriga, boende och medarbetare. Temabo har tillsammans med Bright Relation arbetat fram en modell för att på ett effektivt sätt mäta upplevd kvalitet och trygghet inom äldreomsorgen. Kvalitetsmätning ur olika dimensioner ökar medvetenheten om viktiga kvalitets- och trygghetsfaktorer.
    När: 5/7 kl. 13:30-14:30

Brights schema