Brions kontor i Mölndal

Brion Installation & Service Preliminärt Bokslut 2018!

Brion Installation & Service stänger böckerna för 2018, med fina siffror. Brion är vid årsskiftet 73 anställda i 5 olika bolag. Detta skall jämföras med 2017 då man var 12 anställda och omsatte knappt 7,3 miljoner med ett litet plusresultat. Omsättningen 2018 landar på 118 miljoner med en ebitda vinst om 3,3 miljoner 2,6%. Rensat för engångskostnader och uppstartskostnader landar resultatet på 8,4 miljoner ca 7%. För Q4 kommer Brion upp i en omsättning på 41 miljoner med en vinst om 4,1 miljoner 10%.

Bolagen i Koncernen är idag Brion Rör, Ventilation, Teknik och Teknik Fyrbodal. Där Teknik Fyrbodal är det senaste tillskottet. Brion Rör når 53 miljoner i omsättning med 1% i vinst (Q4 20,7 miljoner 8% vinst), Brion Ventilation omsätter 47,6 miljoner med 5% i vinst (Q4 14,6 miljoner 9% vinst) och Brion Teknik når 16,9 miljoner i omsättning med en vinst på 0,5% (Q4 5,8 miljoner 20% i vinst). Brion är i skrivande stund etablerat i Trollhättan, Kungsbacka, Borås, Kinna och huvudkontoret ligger i Mölndal.

”Det har varit ett intensivt verksamhetsår och alla i bolaget har gjort en väldigt bra arbetsinsats. Det är med rätt mix av entreprenad, service och konsultprojekt som framgången nås. Vi har hela tiden jobbat målfokuserat och fått med oss både likviditeten och vinsten, samtidigt som vi har ökat omsättningen. Jag är väldigt stolt över vad alla i bolaget har presterat. Redan i Q4 kommer vi upp i de nivåer vi bör vara på både vad gäller omsättning och resultat. Det är något tidigare än beräknat. Även 2019 ser ljust ut. Vi har en orderstock på ca 240 miljoner och en fantastisk personal. Vårt breda tekniska erbjudande har tagits emot bra av marknaden och vi tror på en fortsatt expansion under de kommande åren. Brion har en väl genomarbetad affärsplan som vi tror starkt på. Det är klart att en omsättningsökning på över 1000% inte sker utan en väl genomarbetad affärsplan. All tillväxt sker just nu organiskt, vilket är helt enligt vår plan ”. säger Anders Bådholm Vd på Brion Invest.