Brion Teknik etablerar i Fyrbodal

Brion Installation & Service fortsätter att expandera enligt sin affärsplan och startar Brion Teknik Fyrbodal. Bolaget kommer som namnet antyder vara verksamt i Trestad/Fyrbodal och huvudkontoret kommer vara placerat i Trollhättan.

Bolaget kommer vara aktivt inom serviceområdet och samla kompetens inom såväl konsultledet som på teknikersidan. I första skedet kommer fokus ligga på energitekniska konsultuppdrag och vvs-projektering tillsammans en bred serviceverksamhet inom ventilation.

Teknik Fyrbodal är i Brionkoncernen verksamt som dotterbolag under Brion Teknik och samarbetet mellan bolagen är starkt. Bolaget kommer också att jobba tätt tillsammans med Brion Rör i Trollhättan.

Brion har rekryterat Fredrik Hennström till uppdraget som Vd, övriga rekryteringar pågår.

”Det känns roligt och spännande att kunna vara med om att starta upp ett teknikbolag i Trollhättan med omnejd. Vår styrka inledningsvis kommer givetvis vara förenad med den mycket lyckosamma rekryteringen som det innebar när Fredrik valde att hoppa på. Fredrik är en mycket kompetent och inspirerande ledare som har den profil och bakgrund som vi söker. I samarbete med Brion rör i Trollhättan kommer koncernen att etablera ett starkt fäste i regionen. Målsättningen för Brion Teknik Fyrbodal är att på sikt kunna omsätta 30-40 miljoner sammantaget inom konsult- och serviceverksamheten. Resan startar nu, och kommer bli otroligt spännande att följa och få vara delaktig i. Vi skall växa med förnuft och ge den stabilitet som krävs för en långsiktigt lönsam och väl fungerande verksamhet.” säger Johan Friberg på Brion Teknik.

Frågor angående etableringen av Brion teknik Fyrbodal besvaras av Johan Friberg

Email: johan.friberg@brion.online