Kattis Ahlström lämnar Bris

Kattis Ahlström tillträdde som generalsekreterare för Bris våren 2012 och väljer nu att gå vidare.

– Jag har haft mer än tre givande och spännande år som generalsekreterare för Bris och jag är stolt över vad jag tillsammans med de kunniga och engagerade cheferna och medarbetarna har uppnått under tiden. Bris är en fantastisk organisation med alla sina olika delar; stödverksamhet, politisk påverkan och utbildningar, säger Kattis Ahlström.

– Under min tid har vi genomgått stora förändringar, så som utveckling av stödverksamhet där vi idag möjliggör för barn och unga att få stöd av utbildade kuratorer, vi har utökat våra öppettider i stödverksamheten och har även ett tydligare sätt att arbeta med barnrätten i alla våra verksamhetsdelar. Organisationen har också en långt mer stabil ekonomisk grund att stå på nu än för ett par år sedan.

Bris kommer fortsätta att utvecklas som barnrättsorganisation och arbeta mot nya mål för att möta upp barns och ungas behov. En stor utmaning framöver är att nå ännu fler barn och unga i hela landet.

– Kattis Ahlström har gjort ett fantastiskt arbete som generalsekreterare och inte bara gjort stora och viktiga förflyttningar för Bris som barnrättsorganisation utan lämnar även efter sig en stabil ekonomi. Jag har full förståelse för att Kattis efter ett långt och intensivt förändringsarbete väljer att, i det naturliga skifte som sker efter kongress och val av ny styrelse, nu lämna sitt uppdrag för nya utmaningar, säger Ulf Spendrup, Bris förbundsordförande.

Kattis Ahlström avslutar sitt arbete på Bris under sommaren. Rekryteringen efter en efterträdare startar omgående.

För mer information kontakta:

Silvia Ernhagen, kommunikationschef på Bris på 0701 60 88 09 eller

Anna Holmqvist, pressekreterare på Bris på 070 779 95 06.

• bris
  • vuxenstöd