Kläder för lekfulla barn ger pengar till BRIS.

Pressmeddelande  •  2012-05-29 14:37 CEST

Björn Christiernsson, känd som ”Snickar-Björn” från TV, släpper en egen klädkollektion för barn med förhoppning om att inspirera till mera lek och fix. För varje sålt plagg går fem kronor till BRIS.

Kläder med design hämtad från vuxenvärldens arbetskläder gjorda för barn i åldern 2–12, med syftet att göra det roligt att vara ute och leka, snickra och måla. Det är ”Snickar-Björns”, Björn Christiernsson, mål med sin kollektion av tåliga och tuffa barnkläder, där bland annat söta volanger möter coola spikfickor.

För varje sålt plagg går fem kronor till BRIS. ­

Vilka coola kläder! Bris hoppas att så många ungar som möjligt får ett plagg från BCWW. Inte bara för att tanken bakom designen är så bra, utan även för att de ger oss viktiga intäkter och därmed möjlighet att hjälpa de barn och ungdomar som behöver BRIS, säger Heléne Tibblin, insamlingsansvarig BRIS.

­– BCWW vill stötta en organisation som arbetar för barn och vi vill jobba långsiktigt. Genom att bidra till BRIS vid varje köp i många år hoppas vi kunna bidra med mycket pengar på sikt, säger Björn Christiernsson, delägare,frontfigur och inspirationskällan till BCWW.

Hela kollektionen finns på välsorterade byggvaruhus och yrkesbutiker från vecka 20, men går även att beställa på nätet: www.bcww.se.

Kläderna finns i storlek 86–152 cl.

För mer information kontakta:

BRIS
Heléne Tibblin