Ove Olsson Trestadsprecsionsmekanik, Reine Arvidsson Svensk Fastighetsrådgivning , Per Henriksson GIF, Kenth Söderberg GIF, Kenneth Eriksson GIF,  Alf Johansson Thommy Nilsson och Markus Brink Erlandsson Bygg AB
Ove Olsson Trestadsprecsionsmekanik, Reine Arvidsson Svensk Fastighetsrådgivning , Per Henriksson GIF, Kenth Söderberg GIF, Kenneth Eriksson GIF, Alf Johansson Thommy Nilsson och Markus Brink Erlandsson Bygg AB

Erlandsson lyfter sin sponsring!

Erlandsson Bygg sponsrar ett flertal föreningar över hela Sverige. Vår sponsring är inte bara ekonomisk sponsring utan vi vill samtidigt lyfta fram andra delar i vårt samhällsengagemang, säger Markus Brink VD Erlandsson Bygg. För oss är det viktigt att vi delar värderingarna med förningen, att de jobbar med mångfaldsfrågor, hur fördelningen ser ut mellan tjejer och killar och att de aktivt gör något som ger ytterligare något tillbaka till samhället. Erlandsson väljer att stödja idrotten då det främjar hälsa, laganda, utanförskap och ger ett samhällsengagemang, där insatserna ger stor återbäring till samhället.

Ett exempel på hur vi tar vår hållbara sponsring ytterligare ett steg är att vi åkte ut i skärgården och städade tillsammans med Grebbestads IF! Gif gör en stor samhällsnytta året runt genom att erbjuda barn och ungdomar möjligheten att spela fotboll. Vi är helt beroende av våra närmare 200 samarbetspartners för att kunna bedriva vår verksamhet säger Kenneth Eriksson, ordförande i GIFs Marknadsgrupp. Vid årets förhandling med Erlandsson uppkom idén av att genomföra ett miljöprojekt tillsammans vilket vi båda tyckte kändes helt rätt i tiden.

Vi bestämde att vi skulle plocka allt skräp som samlats på och runt en av våra vackraste öar i regionen nämligen Morön. Detta är ännu ett exempel på hur en idrottsförening tillsammans med en ansvarstagande partner som Erlandsson kan göra samhällsnytta säger Kenneth och Markus Brink, Erlandsson Bygg. Städningen utfördes den 2 juni.