​Bröd & Salt öppnar nytt bageri och café

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2017 07:30 CEST

Bråda dagar på Bröd & Salt i Tullhus 3!

Bröd & Salt fortsätter sin tillväxtresa och öppnar nu sitt andra bageri och det nionde cafét i Stockholm.  Stället ligger vackert vid vattnet, Tullhus 3, på Skeppsbrokajen i Gamla Stan nära Slussen.

I de nyrenoverade och ljusa 400 m2 stora lokalerna samsas ett café med 60 sittplatser i direkt öppen anslutning till ett stenugnsbageri. Där kan gästerna följa bagarnas arbete med att producera surdegsbröd, sötbröd och italiensk surdegspizza. Ytterligare 60 platser finns för dem som föredrar att sitta utomhus och njuta av den fantastiska miljön precis vid vattnet, med hisnande utsikt över Skeppsholmen precis där Djurgårdsfärjan lägger till.

Bröd & Salt välkomnar turister, förbipasserande och de som arbetar i området att äta eller köpa med sig en frukost, fika eller lunch.

-Vi är mycket glada över att kunna hälsa Bröd & Salt välkomna in i Tullhus 3. Verksamheten blir ett fint tillskott på Skeppsbron och kommer att bidra till en trevlig atmosfär, säger Louisa Åkerfeldt, enhetschef Utveckling & förvaltning på StockholmsHamnar.

-Det känns spännande att öppna Bröd & Salt på ett av stadens vackraste promenadstråk, där många turister och stockholmare passerar, säger Michel Mourad, VD för Bröd & Salt. Vi strävar efter att kunna erbjuda något till alla som vill fika eller äta. Hela vårt sortiment är laktosfritt, vi erbjuder bröd bakat utan gluten och har även fräscha sallader, wraps och pizza för den som är hungrig. Vi vill att alla ska kunna trivas hos oss!

Bröd & Salt är ett laktosfritt hantverksbageri som startade år 2011.

I dagsläget finns 9 cafeer i Stockholms innerstad och ytterligare två nyöppningar än inplanerade under år 2017.

Huvudbageriet flyttade under sommaren 2017 från Hammarby Sjöstad till större lokaler i tullhus 3 vid slussen.

Företaget levererar även bröd till dagligvaruhandeln, hotell och restauranger i Stockholm.

Ambitionen har sedan starten varit att erbjuda dagsfärskt kvalitetsbröd, en blandning av traditionella bröd och nytänkande recept. I sortimentet finns även matiga alternativ som sallader och wraps, juicer och smoothies.

Kommentarer (0)