Bröd & Salt öppnar Pop up café i Designtorgets butik

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2017 07:45 CEST

Inför kanelbullens dag inleder Designtorget och hantverksbageriet Bröd & Salt ett samarbete. Lördag 30 september öppnar Bröd & Salt en kafédel i Designtorgets flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm. Kafét står öppet fram till kanelbullens dag 4 oktober och det kommer finnas vanliga kanelbullar, veganska kanelbullar och småkakor till försäljning, samt kaffe/te.

-Designtorget och Bröd & Salt har flera gemensamma värderingar i fråga om lokal produktion och god kvalitet. Flera av våra besökare kommer till oss för att de vill ta med sig något av den svenska kulturen, där både skandinavisk design och traditioner som kanelbullens dag hör till, säger Josefine Wikström Nilsson, PR- & Marknad, Designtorget AB.

-Kanelbullens dag är naturligtvis en viktig händelse för oss. Därför är det extra kul att vi får möjlighet att utöka med ytterligare ett kafé i samband med högtiden och med en samarbetspartner som precis som vi värdesätter lokal produktion och kvalitet, säger Annelie Vest, Marknadsansvarig, Bröd & Salt.

Öppettider Bröd & Salt Pop Up

Designtorget Kulturhuset, Sergelgången 29, Stockholm
Helg 30 sep – 1 oktober: 12.00 – 15.00
Vardagar 2 –3 oktober: 12.00 – 18.00
Kanelbullens dag, onsdag 4 oktober: 10.00-20.00

www.designtorget.se

www.brodsalt.se

Om Bröd & Salt

Bröd och Salt är ett laktosfritt hantverksbageri som startade år 2011 i Stockholm. Företaget har 10 caféer runtom i Stockholm och ett bageri på Skeppsbrokajen där produktionen sker.

Ambitionen hos Bröd & Salt har sedan starten varit att erbjuda dagsfärskt kvalitetsbröd och satsar även på luncher och frukost i sina butiker.

Företaget levererar även bröd till dagligvaruhandeln, hotell och restauranger runt om i Stockholm.

Kommentarer (0)