Bröd & Salt öppnar butik på Cityterminalen i Stockholm

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2017 08:00 CEST

I hjärtat av Cityterminalen byggs den nya butiken

Den 1 Augusti öppnar hantverksbageriet Bröd & Salt sin tionde butik på Cityterminalen I Stockholm.

Detta blir den första butiken som företaget placerar på en knutpunkt för resenärer, vilket sedan följs upp under hösten då man expanderar ytterligare och öppnar en butik på Flemingsbergs station.

Arbetet med den nya butiken på Cityterminalen är så gott som klar där inredningen kommer vara skandinaviskt sparsmakat med mycket värme.

" Det ska bli spännande att driva en butik i Cityterminalen där så många människor passerar, vi kommer ha en salladsbar med bra råvaror där folk får plocka ihop sig egen sallad. Och självklart vårat vanliga sortiment med förmånliga frukostpaket, surdegsbakat bröd, bullar och kakor. Det kommer bli en mysig butik med cirka 30 sittplatser, avslutar Matilda Hindersson, butikschef på Cityterminalen.

"Cityterminalen är ett nav i svensk busstrafik. Härifrån går bussar regelbundet till så gott som alla större svenska städer och hundratals mindre orter där emellan. Här behövs bra service och caféer. Vi är glada att Bröd&Salt etablerar sig hos oss och ser att de blir ett komplement till det övriga resenärsutbudet, säger Cecilia Hellstrand, ekonomisk förvaltare på Cityterminalen och Jernhusen.

Bröd&Salt välkomnar alla under öppningsdagarna 1-2 Augusti där man bland annat kommer bjuda på smakprover av bullar och kakor.

Kommentarer (0)