Brother lanserar ny serie LED-baserade skrivare och multifunktionsmaskiner

Brothers nya skrivarmodeller är anpassade för ett rörligt arbetsliv med möjlighet att skriva ut mobilt från alla maskiner via Brother iPrint&Scan eller trådlöst med AirPrint och via Googles molntjänster. Multifunktionsmaskinerna har dessutom avancerade skanningsfunktioner för skanning direkt till e-post, nätverkskataloger och till molntjänster som Box, DropBox, Evernote®, Facebook, Flickr®, Google DriveTM, PicasaTM och SkyDrive.

Modellerna HL-3140CW och DCP-9020CDW skriver upp till 18 sidor i minuten, de andra två klarar hela 22 sidor per minut. Alla maskiner utom HL-3140CW hanterar dubbelsidiga utskrifter och har bland annat därför blivit Svanenmärkta. Alla fyra modellerna kan enkelt delas med andra användare tack vare sin trådlösa nätverksanslutning.

Eftersom utskriftskostnaderna blir lägre tack vare stora tonerkassetter och strömförbrukningen minskats till hälften, är skrivarnas användarekonomi mycket god. Därför är vi övertygade att produkterna blir väl mottagna på marknaden, säger Fredrik Pauli, produktchef på Brother.

Garantierna är generösa; totalt 3 år och det första året ingår på-platsen-garanti. Hos Brother får användaren dessutom fri telefonsupport mellan 08:00 och 17:00 på vardagarna.

Brother lanserade sina första LED-baserade skrivare i oktober 2009 och blev därmed den första tillverkaren som tagit fram egna lösningar inom alla olika utskriftstekniker – termoteknik, laser, bläckstråle och LED.

De vanliga skrivarna HL-3140CW för 1 592 kronor och HL-3170CDW för 2 152 kronor kommer redan första veckorna i april medan de båda multifunktionsmaskinerna DCP-9020CDW och MFC-9330CDW för 2 872 respektive 3 432 kronor kommer i början av maj.

Om LED-tekniken
Utskrifter med LED använder toner precis som vanlig laserteknik. Men LED-tekniken använder sig av ett fast skrivarhuvud bestående av lysdioder istället för de speglar, linser och rörliga delar som finns i en laserskrivare. Det gör att skrivaren blir mer hållbar.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Pauli, produktchef, Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark Telefon: 031 - 734 1215, E-post: fredrik.pauli@brother.se

Bilder

Bilder på produkterna kan laddas ner från www.mynewsdesk.com/se eller Bildbank under fliken Media Center på www.brother.se

• Hobby

• allt-i-ett
  • färgskrivare
  • färgutskrifter

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213