Brother lanserar stöd för ISIS i multifunktionsmaskiner

Mindre och medelstora företag är målgruppen för Brothers multifunktionsmaskiner som skannar med ISIS-standard. Maskinerna är ett mycket prisvärt alternativ för företag som antingen har ett eget dokumenthanteringssystem eller behöver dela information med andra företag och organisationer på ett kompatibelt sätt.

ISIS är ett format som blivit standard för de flesta så kallade ECM-system. ECM står för Enterprise Content Management och det handlar om system som på ett snillrikt sätt skapar struktur i företagets informationsflöde med hjälp av digital lagring, klassificering och överföring.

Elektronisk dokumenthantering har blivit en nödvändighet för att klara den ökande mängden information.  Marknaden växer snabbt och allt fler företag, myndigheter och organisationer inser behovet av att, på elektronisk väg, skapa en tydlig struktur i informationsflödet.

Maskinerna från Brother, som släpptes redan i våras, men som nu släpps i en ny version med ISIS-standard heter DCP-8085DN och MFC-8890DW. Inom kort kommer också modellen MFC-8880DN med ISIS-stöd. MFC- modellerna har dessutom inbyggd fax.

Mer information finns på Brothers hemsida: http://www.brother.se/isis

För frågor, kontakta:

Fredrik Pauli, produktchef, Brother International Sweden AB
Telefon: 031 - 734 12 15

E-post: fredrik.pauli@brother.se

• Hobby

• enterprise content management
  • ecm-system
  • isis-standard
  • isis-stöd
  • brother dcp-8085dn
  • brother mfc-8890dw
  • brother mfc-8880dn
  • isis

Om Brother

Brother International Sweden AB är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har huvudkontoret för Sverige i Göteborg. Brother Int. Sweden har 20 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika teknologiska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213