Ny A3-skrivare från Brother med AirPrint-funktion

Ritningar, skisser, matsedlar eller reklamskyltar – listan över sådant som ser bättre ut eller blir tydligare i A3 kan göras lång. MFC-J5910DW är en prisvärd skrivare för alla mindre företag som behöver större utskrifter, antingen det är ett arkitektkontor, en ingenjörsfirma, en restaurang eller en butik.
MFC-J5910DW är en bläckbaserad multifunktionsskrivare som klarar dubbelsidiga A3-utskrifter och som dessutom kan skanna, kopiera och faxa i A4-format. Den kan anslutas till trådlöst nätverk och enkelt delas av många användare. Det gäller inte bara datoranvändare och användare av Apples produkter iPad, iPhone och iPod touch, utan också användare av andra smartphones och surfplattor som kan nå maskinen via Brothers egna app iPrint&Scan. Multifunktionsskrivaren har också funktioner för skanning direkt till en nätverkskatalog, en FTP-server eller direkt till e-post. Förutom vanliga utskrifter i A3, klarar MFC-J5910DW dessutom fotoutskrifter kant-till-kant i samma storlek. Utskriftshastigheten enligt ISO är 12 sidor per minut i svartvitt och 10 sidor per minut i färg – siffror som är jämförbara med en laserskrivare. Brothers befintliga A3-modeller MFC-J6510DW, MFC-J6710DW och MFC-J6910DW kan uppdateras med AirPrint redan i vår då en ny uppdatering finns tillgänglig. Vissa av Brothers multifunktionsmaskiner för A4-utskrifter kan redan nu uppdateras för AirPrint med en enkel uppgradering som laddas ner från Internet. Det gäller DCP-J525W, DCP-J725DW, DCP-J925DW, MFC-J430W samt MFC-J625DW. Inom kort levereras även dessa maskiner med inbyggd AirPrint. MFC-J5910DW uppfyller de hårda miljöstandarderna ENERGY STAR, Svanen och Blå
ängeln. Med svart bläck skriver maskinen arkivgodkända utskrifter enligt ISO 11798. Beräknat pris i Sverige:1 694 kr exklusive moms.

Mer information om MFC-J5910DW och andra multifunktionsskrivare för både A3- och A4- format finns på Brothers hemsida www.brother.se

Fredrik Pauli, produktchef, Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S
Telefon: 031 - 734 12 15 E-post: fredrik.pauli@brother.se

• Hobby

• airpirnt
  • trådbunden nätverksanslutning
  • trådlös nätverksanslutning
  • svanenmärkt
  • svanenmärkning
  • svanen
  • multifunktionsskrivare
  • multifunktion
  • duplexutskrift
  • duplex
  • bläckstråleskrivare
  • a3

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213