EM-KVALHJÄLTARNA I BROTHERS VÅRKAMPANJ

Lagom till EM i fotboll 2012 går Brothers på välskräddad offensiv. Fotbollsproffsen Ola Toivonen och Sebastian Larsson som sköt Sverige till EM frontar klädkedjans vårkampanj.

Sebastian Larsson och Ola Toivonen som till vardags spelar i Sunderland respektive PSV Eindhoven utökar nu sina imponerande cv genom att fronta Brothers vårkampanj. Därmed inspirerar de inte bara den svenska mannen genom sina internationella framgångar, utan också genom att visa upp en väldressad stil.

Ola och Sebastian har genom målmedvetenhet och genom att följa sina drömmar nått stora framgångar. Dessutom står de för många av Brothers värderingar, från god stil till manlig gemenskap och kamratanda. Vi är väldigt nöjda med att två så framträdande EM-spelare bär upp årets vårkampanj, säger Maria Sjöstrand, marknadschef Brothers.

I kampanjen som fotograferades i London syns Larsson och Toivonen i allt från skräddade kostymer till vind- och vattenavvisande ”windbreakers” – ett plagg som är en del av Brothers lansering ”Athletic Project”.

Välsittande kostymer och fotbollsspelare går hand i hand och den här säsongen tar Brothers ett steg mot att göra kostymen mer modern och mindre formell: ”The Suit Combo” är en kostym i bomullstwill som kan bäras som den är – alternativt mixas med kavaj i en färg och byxa i en annan.

– Jag vet att det är viktigt med en schysst image som fotbollsspelare. Brothers handlar mycket om gemenskapen i lagsporter och som fotbollsspelare vet man hur viktig sammanhållningen är. Jag tycker det är riktigt kul att vara med i ett sådant sammanhang. Dessutom får jag prova på att arbeta som modell, säger Sebastian Larsson.

Lansering av Athletic Project Att Brothers fortsätter sitt lagbygge med svenska inspirerande sportstjärnor förklaras också av att klädkedjan under våren lanserar en ny kollektion under namnet ”Athletic Project”. Kollektionen beskrivs bäst som semi-dressade plagg med tydliga influenser från sportens värld i både material, funktion och uttryck.

”Athletic Project” tar idén om att vara snyggt och samtidigt funktionellt klädd ett steg längre. Ett bra exempel är den välsittande klubbkavajen i stretch-twill med mesh-foder; ett material som ofta används i sportkläder för sina absorberande och elastiska egenskaper. Kavajen matchas snyggast med en hoodtröja, button down-skjorta och en randig klubbslips.

Brothers kampanj pågår mellan den 14 mars och juni 2012.

För högupplösta bilder:

Backstagefilm:

För mer information, vänligen kontakta:
Micael Bindefeld AB
Annika Hökmark