OS-hjältarna Marcus Hellner och Johan Olsson på hög höjd i Brothers julkampanj

OS-hjältarna Marcus Hellner och Johan Olsson på hög höjd i Brothers julkampanj

I OS såg vi dem glida över mållinjen med guld respektive brons i 3-milen. Tillsammans med övriga i skidlandslaget tog de även guld i stafetten. Marcus Hellner och Johan Olsson är skidkungarna med imponerande järnvilja, uthållighet och mental styrka. Nu antar Hellner och Olsson nya utmaningar när de frontar klädkedjan Brothers julkampanj och visar att skiddräkten definitivt inte är det enda som de svenska hjältarna är bekväma i.

För killarna, som är självutnämnda naturromantiker, var miljön för fotograferingen perfekt och vi ser dem posera lika obehindrat som de glider i skidspåret. Platsen är schweiziska alperna som med sin höga luft och dramatiska natur är naturligt habitat för dessa två skidåkare i världsklass

Den som tror att skidåkare och modeintresse inte går hand i hand lär få sina fördomar raserade. Hellner och Olsson beskriver passionerat den sköna känslan av att få sätta på sig en snygg kostym som kontrast till alla träningskläder. Johan Olsson går till och med steget längre;

- Jag önskar att jag fick använda min smoking lite oftare, den hänger allt för mycket i garderoben. Det är en skön känsla att få klä upp sig till fest som kontrast till de dagliga träningskläderna.

Hellner och Olsson utgör tillsammans med resten av skidlandslaget en tajt grupp som präglas av stark gemenskap. Skidåkarna kompletterar varandra med olika egenskaper vilket skapar en unik grupp präglad av brödraskap och god sammanhållning.

– Marcus och Johan visar genom sin järnvilja och imponerande prestationer att ingenting är omöjligt. De är moderna män och hjältar och dessutom två riktigt sköna killar. De är sanna förebilder som kan inspirera den svenske mannen, inte bara till att bli mer välklädd, men också till att utmana sig själv, säger Brothers marknadschef Maria Sjöstrand.

I vinter blandar Brothers självsäkert mode med funktionalitet och förstärker Brothers position som hel­hetsleverantör av ett välklätt men också komfortabelt herrmode. Ett av nyckelplaggen den här säsongen är den stickade tröjan i olika tjocklekar och utföranden. Andra plagg som kompletterar looken är den rutiga skjortan och cordbyxan som gör entré i herrgarderoben som alternativ till chinosen.

För julens alla festligheter erbjuder Brothers ett brett utbud av mörka välsittande kostymer med till-hörande dressade skjortor och accessoarer för mannen som sätter ett likhetstecken mellan välklädd och komfortabel.

– Jag är absolut intresserad av mode. Min stil är kanske lite mer casual jämfört med Johans. Den röd­rutiga skjortan i lite grövre material är helt klart en personlig favorit i kollektionen, säger Marcus Hellner.

Brothers julkampanj startar den 25 november 2010 och kommer att kommuniceras via kanalerna; utomhus, butik, print samt webb.

För högupplösta kampanjbilder, besök: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/brothers-sisters

ARBETSGRUPP BROTHERS JULKAMPANJ 2010

REKLAMBYRÅ: Saturday; ARTDirector: Erik Torstensson; PR-BYRÅ: Micael Bindefeld AB; FOTOGRAF: Tobias Lundkvist; STYLIST: Claes Juhlin, KINGMagazine; Original: Ludwig Gunnarsson, Brothers; Copywriter: Marcus Dunberg.

För mer information, vänligen kontakta:

Brothers & Sisters: Maria Sjöstrand, Marknadschef,  maria.sjostrand@brothersandsisters.rnb.se

Micael Bindefeld AB: Annika Hökmark, Presskontakt Tel: 070-768 11 00 annika.hokmark@bindefeldab.se

Brothers & Sisters är volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers & Sisters har funnits sedan 1992 respektive 2000. Kedjorna ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept.

Relaterat innehåll