Superföretag för femte året i Rad

BRP Systems AB har av tidningen Veckans Affärer utnämnts till ett av Sveriges Superföretag för femte året i rad. I år är antalet 580 företag, eller en tiondels promille av de svenska företagen som kvalat in på listan. För att komma med i den exklusiva skaran av företag krävs att bolaget i fyra år i rad klarar högt ställda krav på tillväxt, lönsamhet och avkastning på kapital.

"Att vara med fem år i rad har endast 28 företag som är på listan gjort, det är vi naturligtvis mycket stolta över" säger Magnus Thorarensen, marknadschef och en av grundarna till BRP Systems. "Vi arbetar i en marknad som växer kraftigt men samtidigt har vi tagit marknadsandelar och även intagit positionen som den ledande systemleverantörer till de branscher vi levererar till".

• Företagande, allmänt

BRP Systems AB Grundades i Linköping år 2004 och drivs i privat regi. Företaget som är beläget i Mjärdevi Science Park har 36 anställda. Det egenutvecklade systemet levereras i Sverige, Norge, Finland, Polen och Kroatien till om kring 900 anläggningar inom fritidsindustrin, huvudsakligen träningsanläggningar, badanläggningar och spa.