Ett växande vinintresse satte grogrunden till smakfulla vinkartor

Brushery Market gör succé med en kollektion nya eleganta vinkartor föreställande några av våra mest älskade och kända vindistrikt som Barolo, Bourgogne och Rhone.

–Våra kunder uppskattar hantverket och detaljerna i kartorna vilket är jättekul! Det fattades på marknaden helt enkelt, säger Linnea xxx och Elin Aschberg, grundarna av Brushery Market

– Vi vill att våra posters ska vara vackra att titta på samtidigt som man får lära sig mer om sina favoritviners ursprung, förklarar de.

Brushery Market är ett nystartat företag som tar fram och designar noggrant illustrerade artworks av mat, dryck och personliga motiv. Vinkartorna ingår i den senaste posterkollektion ”Från jord till bord”.

– Vi utgick från våra egna intressen kring bakning, matlagning, odling och vin när vi tog fram kollektionen, det ingick även en vinkarta och responsen på just den blev stor, berättar Linnea xxxx.

Resultatet blev en hel serie med olika vinkartor, just nu finns det åtta stycken, och kollektionen utökas allt eftersom med fler regioner. Men det tar tid att ta fram dem eftersom kartorna skapas från grunden, är väldigt välarbetade och detaljritade ner till minsta vingårdsnivå.

– Ibland känner jag mig som en kartritare på 1700 talet, det här är ett genuint hantverk som måste få ta tid och det tycker vi är viktigt, säger Elin Aschberg som är grafisk formgivare.