Grönt är skönt

Grönt är skönt

BSK Arkitekter är nu medlemmar i Sweden Green Building Council - en ideell förening som verkar för grönt byggande samt för att utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen. Föreningen ägs av sina medlemmar – 221 företag och organisationer inom den svenska bygg- och fastighetssektorn.

Hållbar arkitektur är i grunden något självklart och jag är glad att vi är så många som samverkar kring detta nu . Genom att bli medlemmar i Sweden GBC får vi tillgång till ett stort, internationellt nätverk där vi kan fortsätta att utveckla dessa frågor. Dessutom förtydligar det ytterligare vårt engagemang för miljöfrågor gentemot våra kunder, säger Ulf Mangefors, vd på BSK Arkitekter.

Sweden Green Building Council grundades 2009 av tretton svenska företag och organisationer. Den 5 oktober 2011 upptogs föreningen som fullvärdig medlem i World Green Building Council, som representerar hela den globala byggsektorn och finns i över 90 länder.