EMIRATES VÄLJER BT:S VIRTUALISERADE KUNDTJÄNSTLÖSNING

Flygbolaget Emirates har tecknat ett avtal med BT rörande hantering av företagets globala kundtjänst. Avtalet gäller under en sexårsperiod och bygger på ett tidigare avtal i vilket Emirates, med hjälp av teknik från BT, sammankopplar sina globala kundtjänstcentra på en gemensam plattform.

BT ska nu uppgradera Emirates kundtjänst med nästa generations teknik; så som SIP-teknik (Session Initiation Protocol) och multikanalssupport, samt ett uppdaterat användargränssnitt för telefon- epost- och chatt-kommunikation, och därmed ge Emirates kundtjänstpersonal möjlighet att sömlöst interagera med kunder världen över i flera olika kanaler samtidigt.

Emirates flyger till över 140 destinationer världen över och hanterar sju globala kundtjänstcentra, i Dubai, Mumbai, Manchester, Guangzhou, Melbourne, New York och Budapest. Kundtjänsten har över 2200 medarbetare och hanterar i snitt 35 000 samtal och 6 000 email per dag.

• kundtjänst
  • flygbolag