BTS förvärvar företag i Spanien

Konsult- och utbildningsföretaget BTS Group AB har förvärvat det spanska företaget I-Simco. I-Simco är ett företag som verkar inom samma nisch som BTS - affärssimuleringar. I-Simco har kontor i Madrid och Bilbao. Företaget grundades 1999 och har vuxit varje år under lönsamhet. Verksamheten har för närvarande 8 medarbetare och beräknas under 2003 omsätta cirka 7 MSEK. "Den spanska marknaden är intressant både i termer av storlek och tillväxt. I-Simco är ett framgångsrikt företag med bra kunder, hög kompetens och god kvalitet inom vår nisch" säger Henrik Ekelund, koncernchef BTS Group. Förvärvet beräknas bidra positivt till resultatet per aktie i BTS group under 2003. För mer information, kontakta: Stefan af Petersens, Ansvarig förvärv BTS Group AB + 46 8 58 70 70 00 Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB + 1 415 362 95 67 Hemsida; www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2002 omsatte BTS 172 Mkr och har idag cirka 100 medarbetare.

• Services, Consulting

Rommin Adl