BURGER KING® expanderar i Dalarna - grillarna har tänts i Avesta

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2016 08:28 CET

BURGER KING® expanderar i Dalarna och öppnar nu en restaurang i Avesta. Restaurangen är placerad i handelsområdet Dalahästen utefter riksväg 70. Burger King erbjuder så klart de efterlängtade grillade hamburgarna av 100 % nötkött och för samtidigt med sig ca 30 nya arbetstillfällen till orten.

Den 16 februari tänds grillarna i Avesta för den senaste Burger King®restaurangen. Franchisetagare till restaurangen är Annica Hanses som öppnar sin första Burger King®restaurang och kommer att driva den tillsammans med sin familj. Restaurangen erbjuder drive-thru med utökade öppettider kl 9-24 för bilburna gäster och för dem som vill sitta inne i restaurangen är den öppen kl 10-23 alla dagar. Restaurangen har 126 sittplatser och ett lekrum för barn.

”Vi ser fram emot öppningen av restaurangen med stort förtroende om att det kommer bli en succé. Jag är supernöjd med vårt energiska och härligt glada gäng som är med och startar Burger King-historia i Avesta”, säger franchisetagaren Annica Hanses.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Det är alltid roligt att komma till en ny stad och erbjuda nygrillade hamburgare”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads-och kommunikationsdirektör Burger King, King Food. ”Vi har länge haft fokus på dalarna för en etablering av ytterligare en restaurang. Att vi nu har hittat ett läge vid Dalahästen, med bra tillgänglighet och lokal känns extra bra” fortsätter Ole Erik.

Annica Hanses, IDEH AB
Tel: 0730-442021, e-post: annica_hanses@hotmail.com

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 113 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se