BURGER KING® litar på bästa nosen i stan

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2018 15:00 CEST

Möt ledarhunden Flynn

WHOPPER® Hunden förverkligar ensynskadad WHOPPER® fans önskan

Du kan både smaka och lukta dig till den… Doften av BURGER KING® burgarna, som är grillade över öppen eld, är unik och känns igen över hela världen. BURGER KING® har därför använt sig av människans bästa vän för att lära sig känna igen just den doften. Ledarhunden Flynn hjälper ettWHOPPER® fan att hitta till närmsta BURGER KING® restaurang med hjälp av nosen.

Nathan, 29 år från Oxford, är synskadad och älskar livet. En av hans absoluta favoriträtter är burgarna från BURGER KING®, och i synnerhet WHOPPER®. På grund av sin synskada har Nathan ledarhunden och sin trogne följeslagare Flynn med sig var han än går. För att säkerställa att Nathan alltid kan få tag i sin favoritburgare kom Nathan på en genialisk idé, att kombinera en utmärkt nos med en alldeles unik doft, doften av WHOPPER® som grillats över eld. Eftersom att Flynn – som har den bästa nosen i stan – assisterar Nathan i hans dagliga liv tänkte Nathan att han skulle fråga BURGER KING® om möjligheten att träna Flynn att lokalisera den unika doften av WHOPPER® . BURGER KING®s mål är att alla ska kunna ta del av deras burgare så det enda naturliga svaret var ”ja”.

BURGER KING® erbjöd ledarhunden Flynn en specialträning för att lära sig upptäcka den goda och unika doften av burgarna och i sin nya roll som den s.k. ”WHOPPER® Hunden” leder han numera sin husse Nathan till närmsta BURGER KING® restaurang. Tack vare Flynn kan Nathan hitta sina favoritburgare var han än befinner sig på planeten.

”Vi är väldig glada att Nathan valde att kontakta oss för att förverkliga sin idé. Att våra burgare har en unik smak och doft visste vi redan men genom denna kampanj påvisar vi det på ett nytt sätt. Vi välkomnar alla WHOPPER® fans som delar vår passion för grillade burgare till våra restauranger”, säger Lina Nilsson, marknadschef för BURGER KING® Sverige

Om BURGER KING®

Burger King är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 16 000 restauranger i 86 länder, varav 131 restauranger finns i Sverige. 90 procent av Burger Kings restauranger världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss påFacebookochwww.burgerking.se