BURGER KING® öppnar i Hudiksvall

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2016 15:00 CET

Den 23 december slår portarna upp i Medskog, Hudiksvall för den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger. Förutom grillade hamburgare så för Burger King® också med sig ca 30 nya arbetstillfällen till orten. Placeringen av restaurangen blir på Medskog Norra 2 i ett handelsområde som är under uppbyggnad. Restaurangen blir granne med butiker som Elgiganten, Rusta och Jula.

”Restaurangen i Hudiksvall blir King Food’s sextonde Burger King® restaurang i Sverige och den sjätte enheten som vi öppnar under 2016. Vi har ambitiösa planer för vår svenska verksamhet och efter Hudiksvall kommer vi att öppna ytterligare en restaurang i Sverige i år”, säger Rune Sandvik, VD King Food. Den nya restaurangen kommer att vara öppen alla dagar kl 09-24 och vår restaurangchef Stefan Bergh med team ser fram emot att välkomna er med öppna armar” fortsätter Rune.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering. Restaurangen är utrustad med drive-thru och lekrum.

”Burger King® fortsätter att växa och Hudiksvall blir årets näst sista restaurangöppning för oss”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads- och kommunikationsdirektör Burger King, King Food. ”Nu finns vi tillgängliga på ännu en ort och ännu en plats längs E4:n” fortsätter Ole Erik.

Rune Sandvik, VD, King Food.
Tel: + 47 982 541 11, e-post: rune.sandvik@burgerking.no

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 125 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se