BURGER KING® öppnar i Munkeröd

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2016 15:00 CET

Den 21 december slår portarna upp i Munkeröd, Stenungsunds Kommun för den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger. Förutom grillade hamburgare så för Burger King® också med sig ca 30 nya arbetstillfällen till orten. Placeringen av restaurangen blir på Ucklumsvägen 12, i ett handelsområde som är under uppbyggnad.

”Restaurangen i Munkeröd blir King Food’s femtonde och den femte Burger King® restaurangen som vi öppnar i Sverige i år.”, säger Rune Sandvik, VD King Food. ”Den nya restaurangen kommer att vara öppen alla dagar kl 09-24 och vår restaurangchef Emma Holm med team ser fram emot att välkomna er med öppna armar” fortsätter Rune.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering. Restaurangen är utrustad med drive-thru och lekrum.

”Vi är mitt inne i julaftonsveckan och vi hinner med att öppna ännu en restaurang i Sverige, vilket känns jättebra”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads- och kommunikationsdirektör Burger King, King Food. ”Det bästa är att vi inte kan säga att vi är klara för i år. Vi kommer att hinna göra oss tillgängliga på fler platser i Sverige innan 2016 blir till 2017” fortsätter Ole Erik.

Rune Sandvik, VD, King Food.
Tel: + 47 982 541 11, e-post: rune.sandvik@burgerking.no

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 124 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se