BURGER KING® öppnar i Tyresö

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2017 15:00 CEST

Den 29 mars slår portarna upp i Tyresö för den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger. Förutom grillade hamburgare så för Burger King® också med sig ca 20 nya arbetstillfällen till orten.

Restaurangen ligger belägen i Tyresö Centrum, på Bollmoravägen 24F och har 75 sittplatser. Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Det ska bli otroligt roligt att öppna en Burger King® restaurang i Tyresö. Restaurangen ligger i Tyresö centrum och har en entré via centrumet och en egen entré utanför centrumet vilket gör att vi kan ha egna öppettider utöver centrumets tider. Restaurangens öppettider kommer vara 10:00-22:00 varje dag, säger Sherwan Soleiman, franchisetagare hos Burger King®.

”Restaurangen i Tyresö blir den andra Burger King® restaurangen som vi öppnar i Sverige i år.”, säger Rune Sandvik, VD King Food. ”Den nya restaurangen ligger i Tyresö köpcentrum och franchisetagare Sherwan Soleiman med team ser fram emot att välkomna er med öppna armar” fortsätter Rune.

För pressfrågor, vänligen kontakta:Lina Nilsson, Marknadschef, Burger King Sverige, King Food

Tel: + 46 70 609 37 72, e-post: lina.nilsson@kingfood.se

Sherwan Soleiman, Franchisetagare, Solman Service AB

Tel: +46 70 424 85 73