BURGER KING® öppnar ny restaurang i Haninge

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2015 09:30 CET

Den 30 december kl 13:00 tänder BURGER KING® grillarna vid Port 73, Haninge och ger besökare möjlighet att njuta av grillade hamburgare av 100 % nötkött. Den nya restaurangen kommer att vara öppen alla dagar kl 10-21. Restaurangen är placerad i handelsområdet Port 73 och med öppningen skapas ett tjugotal nya arbetstillfällen.

Den 30 december i år väntas den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger äga rum i Haninge. Restaurangen kommer inte bara att erbjuda goda grillade hamburgare utan för också med sig ett tjugotal nya arbetstillfällen. Placeringen av restaurangen är på Nynäsvägen 21K, Haninge. Restaurangen är den 113:e Burger King® restaurangen i Sverige.

”Det är en utmärkt strategiskt placering och vi har stora förhoppningar på satsningen”, säger, franchisetagare Dashti Yahia. ”Vi är också jätteglada att kunna erbjuda nya arbetstillfällen, framförallt har vi många ungdomar som har Burger King® som det första riktiga jobbet och tar klivet in på arbetsmarknaden”, avslutar Dashti.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering. Antalet sittplatser är 98.

”Burger King befinner sig i en stark tillväxtfas och nyetableringar är ett viktigt steg i ledet på vår fortsatta utvecklingsresa. Öppningen i Haninge stärker vår närvaro i Stockholmsregionen, ett område med starkt gästunderlag och stor potential”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads-och kommunikationsdirektör, King Food.

Dashti Yahia, Franchisetagare; Haninge FFS AB
Tel: 0707-640523, E-post: dashty@tele2.se

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 112 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se