BURGER KING® öppnar ny restaurang i Växjö

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2015 08:36 CET

Den 15 december tänder BURGER KING® grillarna i Växjö och ger besökare möjlighet att njuta av grillade hamburgare av 100 % nötkött. Den nya restaurangen kommer att vara öppen alla dagar kl 09-24 och är utrustad med drive-thru. Restaurangen är den 112:e BURGER KING® restaurangen i Sverige.

Den 15 december i år väntas den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger äga rum i Växjö. Restaurangen kommer inte bara att erbjuda riktiga, grillade hamburgare utan även 90 sittplatser och en lekplats för barnen. Placeringen av restaurangen är på Erik Norrbergsvägen 1. Restaurangen är den 112:e Burger King restaurangen i Sverige och med öppningen skapas ett trettiotal nya arbetstillfällen.

”Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda ett trettital nya jobb i trakten. Vi är väl förberedda och har ett fantastiskt team som bara väntar på att få börja jobba”, säger Arnold Kosmalski, franchisetagare. ”Nu är vi i fullt sjå med att färdigställa det sista i vad som kommer att bli en riktigt fin och ljus restaurang”, avslutar Arnold.

Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering. Franchisetagare till restaurangen är Ali Chahrour och Arnold Kosmmalski.

”Våra expansionsplaner är rätt aggressiva och i år satsar vi på många öppningar så att ännu fler svenskar ska kunna njuta av grillade premiumprodukter till ett bra pris”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads-och kommunikationsdirektör, King Food.

För pressfrågor, vänligen kontakta:

Ole Erik Samseth, Marketing & Communications Director Burger King® Scandinavia, King Food

Arnold Kosmalski, Franchisetagare; Växjö Hamburgeri AB
Tel: 0733-462 625, E-post: arnold_kosmalski@hotmail.com

Ali Chahrour, Franchisetagare; Växjö Hamburgeri AB
E-post: ali@burgerking-eksjo.se

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 111 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se