BURGER KING® öppnar restaurang i Burlöv Center

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2016 15:00 CET

Tisdagen den 6 december slår portarna upp i Burlöv Center för den senaste i raden av öppningar av Burger King®restauranger och därmed är restaurang nummer 124 i Sverige ett faktum. Burlöv Center är ett anrikt köpcenter nordöst om Malmö med ca 4 miljoner besökare årligen. Förutom grillade hamburgare så för Burger King® också med sig ca 20 nya arbetstillfällen till orten. Magged Khalidy och Marcus Persson som sedan tidigare framgångsrikt driver sex Burger King® restauranger tillsammans i Malmö, Hässleholm och Ystad går in som franchisetagare av den nya restaurangen i Burlöv.

” Vi ser fram emot att äntligen få servera riktiga hamburgare till Arlövs-borna. Vi vet att vi är efterlängtade och hoppas att vi kan fylla en plats här på centrat.” Säger Marcus Persson, franchisetagare PMM Faster Food. ”Vi har stora förhoppningar på allt nytt som händer och byggs i och med det nya stationsområdet och i kvarteren runtom. Detta talar mycket för Burlöv som en handels- och mötesplats att räkna med I ytterligare decennier framöver. Vi är också extra glada över att i en tid där många har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden kunna erbjuda ett tjugotal ungdomar en chans hos oss” fortsätter Marcus.

Restaurangen innehar ca 85 platser och ett mindre lekland. Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Burger King® fortsätter att växa och är inne i en expansiv fas och fram till idag har vi öppnat tio nya restauranger i Sverige bara i år”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads- och kommunikationsdirektör Burger King, King Food. ”Vi är glada över att nu även finnas i Arlöv och att PMM Faster Food går in som franchisetagare.” fortsätter Ole Erik.

Marcus Persson, Franchisetagare, PMM Faster Food
Tel: + 46 767 926 400, e-post: marcus@fasterfood.se

Magged Khalidy, Franchisetagare, PMM Faster Food
Tel: + 46 706 583 460, e-post: magged@fasterfood.se