BURGER KING® öppnar restaurang i Torslanda

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 08:00 CEST

Onsdagen den 26 maj tänds grillarna på den nya Burger King® restaurangen i Torslanda. Restaurangen öppnas av Nordic Service Partners AB som sedan tidigare framgångsrikt driver 44 Burger King® restauranger i Sverige.

”Restaurangen i Torslanda blir vår restaurang nummer 45 i Sverige. Det känns bra att finnas på plats i ett så pass expansivt och attraktivt handels- och kontorsområde som Amhult.” säger Morgan Jallinder, VD, NSP.

Restaurangen ligger belägen i anslutning till flertalet kontor och butiker så som Willys, Mekonomen och Ica Maxi och kommer att ha 130 sittplatser inne och 40 sittplatser ute. Lokalen har byggts efter Burger King® inredningskoncept 20/20 Light, med digitala menydisplayer och ett färgschema i ljusa skandinaviska toner som skapar en känsla av modernism. Konceptet är en del i Burger King®satsningen på att förnya restaurangmiljöerna och att utveckla en tydligare restaurangprofilering.

”Burger King® befinner sig i en stark tillväxtfas och nyetableringar är ett viktigt steg i ledet på vår fortsatta utvecklingsresa. I och med öppningen i Torslanda så stärker vi vår närvaro i Göteborgsregionen i ett handels- och kontorsområde som de kommande två åren kommer att växa och bli större.”, säger Ole Erik Samseth, Skandinavisk Marknads-och kommunikationsdirektör Burger King, King Food.

Morgan Jallinder, VD, NSP
Tel: + 46 70 878 78 43, e-post: morgan.jallinder@nspab.com

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav 113 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se